KREČIČ Matija
Leto rojstva: 1988Naročilo glasbenih del
Status:
Samozaposlen v kulturiIzobraževanje
Diploma iz violine (prof. Helfried Fister) in kompozicije (prof. Alfred Stingl) na Kärntner Landeskonservatorium v Celovcu, Avstrija.Delovanje
Violinist in skladatelj Matija Krečič je leta 2015 zaključil študij violine (prof. Fister) in kompozicije (prof. Stingl) na Deželnem Konservatoriju v Celovcu.
Aktivno sodeluje z Magnificom, Tomažem Hostnikom, skupinama Momento Cigano in Tango Story v preteklosti pa tudi s skupino Terrafolk, z Galom in Severo Gjurin, Mar Djangom, Skarabejem, Orkestrado... Sodeluje tudi z vidnimi jazzovskimi glasbeniki in zasedbami - P’Jays, Marko Črnčec, Žan Tetičkovič. Napisal je glasbo za nekaj kratkih filmov ter gledaliških predstav (Lutkovno gledališče Maribor, SNG Drama Maribor). Je avtor orkestrskih priredb Magnificove glasbe za film “Montevideo, vidimo se!” režiserja Dragana Bjelogrlića. Ustvaril je dve glasbeni podobi prvega programa TV Slovenija (2016, 2017-). Na festivalu Slovenska popevka 2018 je prejel nagrado strokovne žirije za najboljšo priredbo. V postprodukciji je celovečerni film “Inventura” režiserja Darka Sinka, za katerega je napisal izvirno glasbo.
Je izjemno dejaven aranžer, kot skladatelj pa sodeluje z več slovenskimi solisti in zasedbami: Mate Bekavac, Bernarda Fink, Tanja Sonc, Jan Gričar, Ensemble Janus Atelier, MD7, Duo Furioso, Carpe Artem, Metabonma, Simfonični orkester Cantabile, Ingenium Ensemble, APZ Tone Tomšič, Ljubljanski Madrigalisti… Doslej sta izšli dve plošči z njegovo avtorsko glasbo: “Architexture” (Janus Atelier, 2014) ter “Cut / Rez” (ZKP RTV Slovenija, 2020).
Matija Krečič je soustanovitelj glasbenega društva Janus Atelier.
Aktivno sodeluje z Magnificom, Tomažem Hostnikom, skupinama Momento Cigano in Tango Story v preteklosti pa tudi s skupino Terrafolk, z Galom in Severo Gjurin, Mar Djangom, Skarabejem, Orkestrado... Sodeluje tudi z vidnimi jazzovskimi glasbeniki in zasedbami - P’Jays, Marko Črnčec, Žan Tetičkovič. Napisal je glasbo za nekaj kratkih filmov ter gledaliških predstav (Lutkovno gledališče Maribor, SNG Drama Maribor). Je avtor orkestrskih priredb Magnificove glasbe za film “Montevideo, vidimo se!” režiserja Dragana Bjelogrlića. Ustvaril je dve glasbeni podobi prvega programa TV Slovenija (2016, 2017-). Na festivalu Slovenska popevka 2018 je prejel nagrado strokovne žirije za najboljšo priredbo. V postprodukciji je celovečerni film “Inventura” režiserja Darka Sinka, za katerega je napisal izvirno glasbo.
Je izjemno dejaven aranžer, kot skladatelj pa sodeluje z več slovenskimi solisti in zasedbami: Mate Bekavac, Bernarda Fink, Tanja Sonc, Jan Gričar, Ensemble Janus Atelier, MD7, Duo Furioso, Carpe Artem, Metabonma, Simfonični orkester Cantabile, Ingenium Ensemble, APZ Tone Tomšič, Ljubljanski Madrigalisti… Doslej sta izšli dve plošči z njegovo avtorsko glasbo: “Architexture” (Janus Atelier, 2014) ter “Cut / Rez” (ZKP RTV Slovenija, 2020).
Matija Krečič je soustanovitelj glasbenega društva Janus Atelier.
Opus:
Orkestralna glasba
Glasba za godala: Antecessores za godalni orkester (2011),Vivir (glasba za kratki film) za godalni orkester, klavir, bas, kaval in tolkala (2011),
La Melodie du passant za godalni orkester (2012),
Droubna ftica (Prekmurje) za tamburaški orkester (2012),
Kol’kor kapljic tol’ko let za simfonični orkester in soliste (2013),
Cantus Modestus (2013/2014),
Barve (glasba za gledališko predstavo) za simfonični orkester (2016), Jesensko tiho za duduk in godalni orkester (2010, arr. 2018), Božično jutro za klarinet in godalni orkester (2013, arr. 2018), Fast Break za simfonični orkester (2018), Vsemirje za dva klavirja in simfonični orkester (2020).
Zborovska glasba
Vöra bije (Prekmurje) za mešani zbor (2009),Pater hemon za mešani zbor (2010),
Linčica turkinčica (Rezija) za mešani zbor/za vokalno skupino (2011),
Ne prižigaj luči v temi (arr.) za ženski zbor/za vokalno skupino (2011),
In principio erat verbum za mešani zbor (2012),
Uspavanka (Mila Kačič) za ženski zbor/vokalno skupino (2012),
Rozmarinska vejka (Prekmurje) za mešani zbor (2013),
Obraz v samoti (Srečko Kosovel) za moški zbor (2013),
Balatonski breig se kmičij za moški zbor (2014),
Mesarja hči (Tomaž Hostnik) za mešani zbor (2016).
Vokalno-instrumentalna glasba
Missa Nativitas za mešani zbor in orgle (2008),Missa Nuptialis za mešani zbor in mali orkester (2012),
Cut / Rez za ansambel in mešani zbor (2017),
Poročna maša za mešani zbor in ansambel (2021).
Komorna glasba
I believe za godalni kvartet (2011),Imaginary Landscape of Mushrooms za violino in klavir (2012),
Sonata za violončelo in klavir (2012),
Sonata za violino in klavir (2013),
5 miniatur za ansambel (2014/15),
Preludij in Elegija za dve violini (2015/16),
Nebo je črno, zemlja je modra za kontrabas in klavir (2015),
Trije stavki o Tesli za violino in violončelo (2107),
Sotto Voce za godalni kvartet (2017),
No Walk No Talk za violino in violončelo (2018),
Bob’s Your Uncle! za dve violončeli (2018),
For Lenny’s 100 za pihalni kvintet in klavir (2018),
Zgodba o rojstvu hokagapi za ansambel (2019),
Pomlad (Milka Hartman) (arr.) za sopran, mezzo-sopran, bas-bariton in klavir (2019),
Štiri slovenske ljudske za sopran, mezzo-sopran, bas-bariton in klavir (2019),
Short Study of a Fish Tank za blok flavte in tolkala (2019),
In a Melting Pot za dve violini in klavir (2021),
Kapra za sopranski saksofon in klavir (2021).
Solistična glasba
Slovenska corona za violino solo (2008),Oraculum za violino solo (2011),
Mala klavirska skladba (2012),
Maisteriana za klavir (2015),
Vzhod za vibrafon (2020).
Bibliografija
Glasba za godala: Antecessores, Janus Atelier (JA1) 2013,Tri slovenske ljudske, Janus Atelier (JA3) 2013,
Imaginary Landscape of Mushrooms (JA4) 2015,
Preludij in elegija, Janus Atelier (JA5) 2016.
Diskografija
Architexture, Janus Atelier 2014,Cut / Rez, ZKP RTV Slovenija, 2020.